Seminarium vt 2018

Vi bjuder in till seminarium om ungdomars gymnasieval!

Vilka faktorer styr egentligen en niondeklassares gymnasieval, och vad får denne att bestämma sig för en specifik skola som sitt förstahandsalternativ?

Vi på BizCare har sedan 2006 genomfört hundratals studier där vi fokuserat på att försöka besvara ovanstående frågeställning och det som går som en röd tråd genom alla dessa analyser är dels att de avgörande faktorerna till varför en ungdom väljer en specifik skola i första hand oftast handlar om detaljer, rykten (sanna eller osanna) eller faktorer som vi vuxna tycker är oväsentligt och därför ignorerar. Lägg därtill att de avgörande faktorerna till varför en skola hamnar på första plats varierar kraftigt över tid.

Att bli en vinnare i gymnasievalet kräver således i de flesta fall inga gigantiska insatser av skolan avseende kostsamma förändringar eller dyra reklamkampanjer, utan handlar mer om att lyssna till och förstå niondeklassarnas resonemang relaterat sitt gymnasieval samt att hålla stenkoll på vad ryktet säger om skolan från år till år.

Är du sugen på att lära dig mer om vad som styr ungdomars gymnasieval och hur man på ett enkelt sätt kan fånga in skolans rykte bland högstadieelever?

Anmäl dig då till vårt seminarium som går av stapeln i vår och som kommer att ha följande ingredienser:

  • Skolan som accessoar – Om hur ungdomars idealiserade självbild styr gymnasievalet.
  • Individualism som styrmedel – När gymnasievalet får spegla ungdomars behov av att visa sin särart.
  • Känslostyrning – Fakta om skolan är underordnat den känsla som skolan ger via hemsida, mässmontrar och öppet hus.
  • Upplevd stämning avgör – första intrycket av vilken stämning som råder mellan eleverna på skolan, en avgörande faktor.
  • Ryktet sållar bort skolor i ett tidigt skede av gymnasievalet.
  • Lokala variationer då det gäller faktorer som styr valet av skola – allt mer betydelsefullt.
  • Sökbildsanalys – Ett undersökningsverktyg med många användningsområden.

Tid, plats och anmälan

Lär dig mer om vad som styr ungdomars gymnasieval och hur man på ett enkelt sätt kan fånga in skolans rykte bland högstadieelever. Svaret på ovanstående frågor och mycket mer kommer vi att ge dig under vårens fullmatade halvdagsseminarium i Göteborg, Malmö och Stockholm.

Måndag 19/3 kl 9-12  – Göteborg, Centralhuset
Tisdag 20/3 kl 9-12 – Malmö, Elite Savoy
Tisdag 27/3 kl 9-12 – Stockholm, Saturnus

Pris per person: 395 kr (exkl. moms), anmälan är bindande. I priset ingår dokumentation samt förmiddagsfika i pausen.

Antalet platser är begränsat utefter konferenslokalens storlek, ca 15 platser per ort, därav är det först till kvarn som gäller. Anmälan sker genom att kontakta info@bizcare.se alternativt fylla i kontaktformuläret till vänster. OBS! Kom ihåg att skriva vilken ort anmälan avser, fakturaadress (ev. referensnummer) och mobilnummer.

Har du några frågor är du självklart varmt välkommen att kontakta föredragshållaren Tomas Lönn tomas.lonn@bizcare.se / 0705-333 119.

Varmt välkommen till ett spännande seminarium om skolmarknadsföring som gör skillnad!